En osaa kai matikkaa sitäkään vähän kuin ennen ja vaikka olen aina tähän asti vihannut sitä että mua tullaan neuvomaan, ei se tuntunutkaan niin pahalta varsinkin kun sävykin oli yllättävän kärsivällinen ja mieluummin huvittunut (ja kun minun oli reilusti myönnettävä että jokin tökkii). Ja uskonnonopettaja heitti mulle kymmenen senttiä (huono heitto, en saanut koppia) kun tiesin mitä kieltä Irlannin keltit puhuvat.

Ja kun yritin lähteä koululta pois käymään kaupassa, hajotin melkein kaappini lukon tai se ei ainakaan suostunut aukeamaan. Neiti S ja herrat HR, N ja OKo reagoivat ihanasti ("ota laku pahimpaan tuskaan" ja "nyt se möksää tuolla nurkassa koko päivän" "tää on nyt angstin paikka"). Kävin hakemassa dvd-ärriä kaupasta, kai poltan niille Green Wingiä mutta en kyllä tiedä mitä teen kun Tipi lähtee hiihtolomalla Lappiin minun House-boksin kanssa. Tämä viikko on suunnilleen kuolemaksi, House jää tauolle, Gilmoren tytöt loppuu ja sitten menee herrajumala kolme viikkoa vähän heikommalla hapella.

Tänä iltana on suomalaisen musiikin konsertti, jossa minun olisi tarkoitus soittaa Sibeliuksen Kuusi. Sitä harjoittelin eilen illalla vähäsen ja kai se menee, mutta tajusin myös, etten ole soittanut melkein mitään viikkoon. Laiminlöin kyllä soittamista muutenkin sen vanhojenpuvun ompelun takia ja vähän muistakin syistä, eikä mulla ollut koko viikonloppuna pianoa. Sitten tuli tämä flunssanpoikanen, eikä kipeänä ole sen mukavampaa soittaa kuin tehdä mitään muutakaan. Mun olisi pitänyt valita itselleni uutta soitettavaa, mutta kun kaikki kappalevaihtoehdot ovat niin pitkiä (mallia lähemmäs 10-sivuisia) että mua vähän pelottaa jaksanko. Enkä ole kunnolla jaksanut tehdä edes prima vistaa, eilen kyllä soitin kaksi noista hätäiseen läpi, mutta ei tullut mitään suurta tunnetta.

Huomenna pitäisi jaksaa vielä autokoulun teoriaan. Ehkä mä vielä opin ajamaan, koska kävin maanantaina tunnilla ja se opettaja sanoi lopuksi että hyvinhän se meni. Kyllä mä sen kanssa ajaa voin, mutta mikään peruuttamisen opettelu ei kauheasti kiinnostaisi. Pitäisi kai laittaa pihaan pystyyn jotain risuja ja taskuparkkeerata :P