Lueskelin taas Irc-gallerian matematiikkayhteisöjä (hauskanpito ilman matematiikkaa todellakin on teeskentelyä), eikä minulla tosiaankaan ole minkäänlaista elämää. Puhuttiin joulunäytelmästä vaikka en minä oikeastaan ymmärrä mitä hittoa minä tein siellä, olo on todella hyödytön ja vähän epätoivoinenkin. Fysiikantunnilla sain selvän äänienemmistön kun kysyttiin kumman pitäisi päästä taululle, minun vai herra J:n, ja ihmettelin onko sekin kurssi jo siinä, ei se ainakaan nyt tunnu niin pahalta kun lasketaan pelkkää gravitaatiota. Ja todennäköisyysmatikka on maailman turhin keksintö, vaikka lasken kyllä mieluummin 'herra Normaalijakauma' Gaussin käyrällä kuin mitään typeriä nopanheittokokeita.

Mistä päästäänkin päivän huomioihin. Minun ja Harun keskustelu aamulta:

Haru: Mantunopettaja tajusi vasta eilen, että Tipikin on L:stä (minun, Tipin ja muutaman muun  lyhytmatikkalaisen kotipaikkakunta).
Steel: Miksi kaikki sitten tietää että minä olen sieltä?
Haru: Matikanopettaja sanoi eilen, että L:läiset ovat algebrallisia kun Tipi oli laskenut normaalijakaumajuttuja piirtämättä niitä käyriä.

***

Matikantunnilta:

Matikanopettaja: *passittaa minut taululle tekemään yhden tehtävän c-kohdan*
Steel: *kirjoittaa tehtävää taululle*
Opettaja: En minä olisi sitä ehkä välttämättä noin tehnyt. Tuota voisi kutsua algebralliseksi menetelmäksi.
Steel: *palaa paikalleen*
Opettaja: Ei se väärin ole. Kysytäänpäs sitten Steeliltä tätä suunnitelmaa bee. *kyselee ylihelppoja kysymyksiä mallia 1-0,86; 0,14 jaettuna kahdella ja 1-0,07*
Steel: *vastaa ja nauraa itselleen kun on taas vaihteeksi tehnyt asioista vaikeita*
Opettaja: Minä ajattelen kaiken aika geometrisesti mutta Steel on selvästikin lausekkeenpyörittäjä.
Hra N: Minä oon sitten päänpyörittäjä.
Nti S: Ja minä oon silmienpyörittäjä.
Hra N: Kynänpyörittäjä.
Nti S: Mitä tääkin kertoo meidän luokan matemaattisen ajattelun tasosta kun toinen pyörittää jotain yhtälöitä ja toinen kynää?
Hra N: No mutta onhan silloin fyysisiä taitoja.
Nti S: Nii... *pudottaa kynänsä lattialle*
Hra N: Ei noin.

Siis me olemme algebrallisia (mot) ja luokallamme on parasta. Ei mulla sitten sen enempää asiaa ollutkaan.