En mennyt 4H-kokoukseen eilen, vaikka olisi varmaan pitänyt. En vain jaksanut. Sen sijaan nyhjäsin kotona, olin koneella ja tein äidinkielen novellikokoelmatyötä. Ja istuin taas parin päivän tauon jälkeen pianon ääreen - tällä kertaa säveltäminen mielessäni. Nauhoittelin muutaman melodianpätkän, vaikka nauhuri on kotoisin jostain 70-luvulta, eikä tule mitään hyvälaatuista ääntä. Mutta tärkeintä saada ideat johonkin ylös, vielä minä jonain päivänä saan mikin koneeseeni. Nauhoitan kappaleeni, ja saatan ehkä soittaa niitä jopa ystävilleni, mikäli kehtaan.

Pidin äsken (äsken - hauska sana. ashen) Nietzsche-esitelmäni. Piti kirjoittaa herran nimi taululle, se on kuulemma jonkinlainen sivistyksen mittari, mutta oikein se meni kun sen opettelin osissa. Minun on kovin helppo oppia englannin vaikeitakin sanoja, kun pätkin sanoja osiin. Nietzschen kanssa käytin vähän samanlaista taktiikkaa.

Pitkästä aikaa kävimme eilen koululla syömässä, ja tietysti meidän tuurilla pihvit loppuivat juuri meidän kohdallamme. Jouduttiin jäämään siihen odottelemaan uuden erän lämmitystä. Kuivakasta huumoria silloin tällöin viljelevä matikanopettajamme tuli siihen hetken päästä ja kysyi eräältä 'kaveriltani' - hänellä oli kännykkä esillä - että soittaako tämä hätänumeroon kun ruoka on loppu. Naureskelimme myös herra OKolle, joka alkoi syödä salaattiaan odotellessaan ("Mä en kestä enää!").

Mennäkö huomenna musiikintunnille vai ei? Nykyään kun tunnit ovat aamusta (ja talossa pystyy dataamaan :D) on tunneille meno vähän 'kätevämpää', tai sinne tulee tavallaan mentyä automaattisesti. Viimeksikin tosin oli aika kamalaa, meidän opettajan äänenavaukset ovat aika mahdottomia - miten sen pitäisi auttaa laulamista, että pitää puristaa liian alhaalta ja pitää melkein huutaa kovempaa kovempaa - sitten laulettiin Gaudeamusta ja jotain muuta, ja minä heiluin Scriptin sivuilla kun ne oli vasta auenneet. Flyygeliä olisi kyllä kiva päästä soittamaan, varsinkaan kun tällä viikolla ei ole edes pianotuntia.

Koulua on ihan liian vähän jäljellä. Sitten tulee kesä, syntymäpäivä, työt, Potter. Ja sitten.. toinen vuosi, ja vanhojenpuvun ompelu - ikäänkuin minulla olisi edes tanssiparia - ja autokoulu, sitä tosin odotan. Jotenkin taas pelottaa mennä töihin, enkä minä halua lukea Deathly Hallowsia, sitten ei ole enää mitään odottamista, ja silti minä haluan sen hetihetiheti.

Torstaina Suomi-USA -peli, ja toinen taitaa pudota. Sitten jos pudotaan, niin me otetaan pöytälätkänä revanssi ja rökitetään Ruåtsi, tosin taidamme tehdä niin, vaikka Suomi pääseekin jatkoon.

Breathe for me