Ajattelin kyllä että pitäisin edes täällä leipäläpeni kirjoitusten suhteen ummessa suunnilleen siihen asti että... olen saanut ytl:n tulokset? Mutta eihän sitä ihminen malta kun ehkä jotain pitäisi kuitenkin silloin tällöin kirjoittaa.

Maanantaina äikkä, kuten kaikki tietävät, eikä mulla ole mitään käsitystä siitä miten se meni, olen aina ollut kauhean huono arvailemaan äidinkielen suhteen. Eiköhän sitä kuitenkin hattuostoksille lähitulevaisuudessa joudu, jos en sössinyt tekstitaitoa ihan nollille ja/tai tyri viikon päästä matikkaa ihan täydellä teholla. Kirjoitin ykkösaiheesta, siis rakkaudesta ja kuolemasta, sillälailla tylsästi ja pohtivasti ja tuskin erotun massasta ja jäi vähän lyhyeksikin se essee, mutta myöhäistä sitä nyt on itkeä. Sitä paitsi iltapäivä oli ihan viihdyttävä, istuskeltiin muutaman tyypin kanssa koululla ja varmaan viimeisiä kertoja kun on tilaisuus nauraa niiden laadukkaalle läpälle.

Keskiviikkona fyssa ja luojan kiitos en harrasta mitään esseereaaleja, ihan takuulla olisi tullut työsopimuskiista käden kanssa siinä yhden maissa ja sitten olisi tullut lakko ja olisiko sitten ollut kivaa. Fyssankin kanssa mulla meni melkein koko aika, mutta se johtui lähinnä siitä, että jouduin kirjoittamaan ykköstä lukuunottamatta kaikki tehtävät kahteen kertaan kun olin tehnyt ne aluksi vaan huolettomasti peräkkäin kahdelle konsulle, kun ajattelin että pitää kokeilla mitä niistä yleensä osaa. Sitten teinkin suorilta kahdeksan tehtävää enkä joutunut edes miettimään muita, joten vähän hukkaan meni. Tosin aika hyvä tarkistuskeino kieltämättä kun kuitenkin puhtaaksikirjoitusvaiheessa laskin ja tarkistin uusiksi enkä pelkästään kopioinut. En tiedä uskallanko kokeilla matikkaan, olisi varmaan viisasta tuntien oman huolimattomuushistoriani mutta jos ei riitäkään aika? Tosin tähän mennessä olen ollut matikan kanssa aika nopea, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.

(Varsinkin kun en taida osata yhtään mitään. Omistin melkein koko lukuloman pelkälle fysiikalle ja kai se sen osalta kannatti, mutta olen vähän että mikä ihmeen matikka...)

Ja nyt tapan aikaa lueskelemalla tämänpäiväistä enkunkoetta. Ei ainakaan teksti vaikuta miltään hirvitykseltä, kysymyksiin en ole vielä ehtinyt perehtyä.