Enkä puhu vuodesta vaan tämänhetkisestä NaNo-sanamäärästäni. Ihmeellistä, kirjoittaminen tuntuu tänään paljon paremmalta kuin esimerkiksi eilen kun näpyttelin Steelyä loppuun. Tänään ehkä kirjoitan vielä vähän, mutta pistän kuitenkin fysiikan läksyt etusijalle, koska päivän sanamäärä on jo saavutettu. Olen tänään kirjoittanut miltei kaksi ja puoli tuntia, mutta olen pätkinyt sen niin, ettei se tunnu läheskään niin pitkältä. Marraskuu on rakkaus.

Hih, tekstailtiin eilen illalla Haru-chanin kanssa, ja sitten sammutin puhelimen joskus yhdentoista kieppeillä, etten saa aivosyöpää, koska joudun nukkumaan kännykkä tyynyn vieressä, että yletyn sammuttamaan herätyksen aamulla. Avatessani sitä aamulla tuli peräkkäin kolme viestiä, joista viimeinen oli lähetetty joskus yhdeltä ja jossa Haru ilmoitti kirjoittaneensa kuutisensataa sanaa ja toivotti hauskaa nanottamista mikäli vielä jatkaisin. Huvittavaa oli siis se, että minä aloitin kello 00:01, kirjoitin nimelliset 93 sanaa ja painuin nukkumaan. No, ainakin tällä kertaa pääsin aloittamaan keskiyöllä enkä nukahtanut *kröhm*

Ja koulussa meillä oli joulunäytelmäkokous, ja koska minä, hra OKo ja Haru olemme kässäriryhmä, sovimme OKon kanssa että kirjoitamme kaikki oman raakaversion käsikirjoituksesta tämänpäiväisten ideoiden pohjalta (tai niin minä sen käsitin, mutta minun pitää kirjoittaa kuitenkin). Ei ole pelottava haaste, pitäisi pystyä luomaan kahta täysin kajahtanutta tarinaa yhtä aikaa. Onneksi joulunäytelmä on enemmän konseptikirjoittamista, ei tarvitse miettiä repliikkejä tai mitään sellaista.

Ja tanssiharkat alkoivat tänään. Minä ja Tipi tanssimme keskenämme koska T:n pari oli uusintakokeessa ja minulla ei ollut sitä paria. Harjoiteltiin pyörryttävää valssia ja poloneesia (joka on kivoin kaikista, koska eihän siinä tarvitse osata kuin kävellä), ja viimein minunkin kaikki wanhoihin liittyvä ahdistukseni on poissa, tai ainakin 99% siitä. Nyt menee jo hyvin. (Ja ahdistukseen ei sitten lasketa sitä, mikä ei ole vielä ajankohtaista - kampaus, puvun ompelun täydellinen epäonnistuminen yms.)

Juu. Antakaa päähenkilölleni nimi, vielä ei ole mennyt vaikeaksi, mutta kohta menee. Tiedän sopivan nimen kun se osuu kohdalle, mutta tuntuu turhan vaikealta käydä läpi jotain behindthename.comia.