Aavistuksen säälittävää, etten malta pysyä matikasta erossa edes loman alussa, mutta selailin pikaisesti kakkoskurssin kirjan läpi ja se näytti niin helpolta etten ymmärrä miten se on joskus voinut olla niin vaikeaa. Tekisi mieli käydä uusimassa kun se ja geometria rikkovat niin ikävästi mun kauniin kymppirivistöni. Tai sitten en jaksa olla niin turhantarkka ja näillä mennään. Mutta löysin kirjan lopusta lyhyen kompleksilukuosion ja repesin niin sille kompleksiluvut ovat muotoa a+bi. Höntti sanoi että matikankirja yrittää kertoa mulle jotain. Pitää vihjata tästä ensi vuonna niille lappujenkasaajille...

Ja Keskisuomalaisessa sanottiin tänään että meidän lukio menestyi matematiikassa tänä(kin) vuonna ihan vertailukelpoisesti ja lehtorimmekin oli päässyt heittämään siihen jonkun näsäviisaan kommentin. Niinpä ensimmäinen asia mitä mulle sanottiin tänä aamuna oli että "onko se oikeasti niin loistava opettaja?" Totta kai se on, sitähän minä olen ainakin viimeiset puolitoista vuotta yrittänyt sanoa.

Tänään näytelmäharjoituksiin taas, enkä tiedä joko sitä huomenna joutuu töihin.