Kaikkeen minäkin kyllä ryhdyn... Minun piti vain jumittaa koko päivä Vuotiksessa tai jossakin ja ryhtyä kommentoimaan kaikkea mahdollista, mutta sen sijaan klikkasin jotakin linkkiä (nimim. allekirjoituslinkit, ihania), ja päädyin tänne. Ja kun Telttakylässäkään ei enää käy kukaan niin päätin, että on jo korkea aika alkaa kirjoittaa jotain vähän säännöllisemmin.

Tänään matikankoe, aiheena kurssi nimeltä Analyyttinen geometria. Olisi vuoden viimeinen pakollinen matikan kurssi, mutta tottahan sinne Logiikkaan ja lukuteoriaan pitää olla menossa. Kun vielä saisi sen kirjan. Koe meni ihan hyvin, parissa kohdassa tajusin tehtävän ensin väärin, mutta sitten ajattelin vähän uusiksi, ja uskoisin ainakin ideatasolla onnistuneeni. Yleensäkin tykkään enemmän vain tuollaisesta numeroiden pyörittelystä, heti kun kertaustehtävissä tuli sanallinen tehtävä vastaan, niin minä olin ihan hukassa. Jos en olisi niin taikauskoisen vainoharhainen, väittäisin jopa kokeen olleen helppo. Laskinta en ainakaan käyttänyt muussa kuin tarkistuksessa ja yhden likiarvon laskemiseen, enkä minä nyt mitenkään keskivertoa parempi päässälaskija ole.

Ja minulla kun oli tällainen laiskottelujakso, niin kokeeni loppuivat tähän, mikä tarkoittaa kahden päivän pidennystä pääsiäislomalle. Kjäh kjäh, nyt minun tarvitsee hermoilla vain kokeiden tuloksista. Uskoisin kuitenkin kaikkien menneen hyvin, ehkä yllättäen englanti saattoi jäädä jopa heikoimmaksi lenkiksi. Tai siis ei siinä mitään ihmeellistä ollut, oli vain niin säälittävän oloinen koe kun ei edes ainetta tarvinnut kirjoittaa.

Pistin Within Temptationin The Crossin repeatille. Kaikkia ärsyttää tuo erikoinen äänitehoste, mutta minusta se tuo kappaleeseen kiintoisan lisän. Yleensäkin tykkään tuollaisista jännittävyyksistä.

Why have you waited to embrace me, my dear?
Cold is your silence, denying what is real
I'm still wondering why I'm still calling your name
And I wonder, oh I wonder...

Ihana kappale..

Sain kirjastosta tänään Pratchettin Savijaloilla -kirjan, jota olen odottanut kuin tulisilla hiilillä siitä lähtien, kun bongasin sen olevan tulossa. Olisin toki lukenut sen jo aiemmin englanniksi, mutta kun täällä on niin pienet valikoimat, ja olen köyhä, niin ei oikein ollut tilaisuutta. Olen lukenut Pratchettia järkyttävän vähän, joten uuden kirjan löytyminen kirjastosta on aika nannaa. Olin nytkin kytännyt siellä jo varmaan kuukauden verran, että koska se tulee, ja tänään kokeen jälkeen kirmasin uutuushyllylle, ja kyllä, siellä se oli! Kirjastotäti sanoi, että se oli ehtinyt muovittamisen jälkeen homehtua hyllyssä vain puoli tuntia ennen kuin minä tulin. Se on varmaan tämän kokoisella paikkakunnalla aika lyhyt aika, joskaan ei oma ennätykseni. Mutta kunhan nyt tästä koneelta pääsen vielä tämän päivän puolella, niin kirjan kimppuun :)