Vapaapäivä, ja kun olen yksin, niin kukaan ei voi häätää minua koneelta poiskaan *kjäh kjäh*. Tunnen huonoa omaatuntoa siitä, että minun pitäisi kommentoida enemmän ficcejä, mutta kun pitkiä ei pysty lukemaan montaa yhtä aikaa ja one shotteja on joko liian vähän tai niistä on kaikki sanottu. Yksi pitäisi betatakin, mutta nyt ei ole oikein inspiraatiota. Ehkä huomenna, tai ehkä tänään, onhan mulla vielä aikaa.

Eilen loppui Kotiopettajattaren romaani. Se tv-versio siis, ja oli se vain niin älyttömän söpöä. Kirjankin olen joskus lukenut, mutta kertaus on opintojen äiti. Ehkä lainaan sen enkkuversion kesälomalla ja luen sitä töissä, jollen sitä aiemmin ehdi tehdä. Rochester on vain yksi ihanuus, eikä se näyttelijäkään mikään paha ollut ^^

Roikuin eilen netissä vielä puolen yön jälkeenkin, jotain, mitä en kotona voisi koskaan tehdä. Yön aiheuttamaa hulluutta varmaan osin, mutta Vihreässä Lohikäärmeessä on alkamassa Lost-pohjainen rope, ja minä sitten änkäydyin siihen osallistumaan. Olen halunnut pelata siitä lähtien kun olen nettiroolipelaamisesta kuullut, mutta koskaan en ole vielä uskaltanut mukaan. Käärmeen edellisen pelin ollessa käynnissä minä kuitenkin päätin - puolivakavissani - osallistua seuraavaan, mutta näköjään minä olen siihen ihan oikeasti nokkani työntämässä. Ei vaan tainnut olla kauhean järkevä päätös, kun hädintuskin aika riittää muuhunkaan. Riisilläkin on nyt meneillään kevätprojekti, johon olen päättänyt osallistua. Minulla ihan oikeasti on idea (kerrankin!) eikä tekstistä edes tulisi pitkää, mutta se pitäisi vain saada kirjoitettua. Tai aloitettua se kirjoittaminen, kun kerran pääsee alkuun, niin sitten se on menoa.

Ei tänäänkään ihan täysi vapaapäivä ole, laulu- ja pianotunnit ovat illalla molemmat, ilman niitä olisin tälläkin hetkellä varmaan kotona ja kuuntelisin räpätystä siitä, että tarttee sinunkin jatkuvasti olla koneella. Menen pianotunnille soittamaan ties mitä ja sitten laulamaan toivottavasti ainakin Evanescencen Imaginarya. Ihana kappale.

Päivän pieniä ilonaiheita:
-uskaltauduin mukaan tuohon ropeen
-Käärmeessä käynnissä oleva "kiista" siitä, kummat ovat vähäpätöisempiä: hatut vaiko harmaatakit. Ei pysty *repeää*

Jostain syystä olen taas alkanut elätellä toivetta siitä, että minusta tulisi kirjoittaja. Ei kirjailija, mutta ficcari tai sitten ihan muuten vain harrastelijanovellisti. Odotan kyllä jo marraskuuta aika innolla, silloin ainakin saan tekstiä aikaan. Ehkä tämänvuotinen NaNo olisi aavistuksen vakavampaa tekstiä kuin viimevuotinen, vaikka en todellakaan pysty kirjoittamaan tarvittavaa tahtia tunkematta välillä väliin jotain sarkastista kommenttia. Mutta jos sitä ennenkin saisi jotain aikaan.

Piti sitten kokeilla tuota Last.fm:n Viimeksi kuunneltuja, tosin en ole yhtään varma että laitoin sen oikein tai että se päivittyy. Mutta saa nyt nähdä. Ja näkyyhän se päivittyvän. Minä kun en tietotekniikasta ymmärrä edelleenkään mitään, niin onhan se kiva, että edes vahingossa saa jotain tehtyä oikein ;)