"Geofyysikko on henkilö, joka tunnetaan täsmällisenä asiantuntijana, koska hän pystyy laatimaan työteliäällä mielenlujuudella loputtoman pitkiä käsittämättömiä kaavoja, jotka on laskettu mikromaattisella tarkkuudella köyhistä olettamuksista, jotka perustuvat kiistanalaisiin numeroihin, jotka on saatu vähemmän vakuuttavista kokeista, jotka epäilyttävän luotettavuuden ja kyseenalaisen mentaliteetin omaavat henkilöt suorittavat arvoituksellisen tarkkuuden omaavilla instrumenteilla, tunnustaen tarkoituksenaan olevan kiusata ja sekoittaa sitä toivottoman hourupäistä joukkoa fanaatikkoja, joita kutsutaan... geologeiksi."
(Oulun yliopiston geofysiikan osaston sivujen abi-infosta)

Kuulostaa sitten ihan minulta tulevaisuudessa. Mulla oli tänään opokeskustelu ja puhuttiin lähinnä kirjoituksista ja tuosta geofysiikasta, koska ei mulla fiksumpiakaan suunnitelmia ollut. Niin ja hillopurkeista. Viimeksi kun luin noita aiheeseen liittyviä nettisivuja (viime viikolla..) ahdistuin ja ajattelin että ei tuo ole minulle, mutta tänään samat asiat kuulostivat jo ihan hyvältä. Enemmän mua kai hirvittää yliopisto-opiskelu itsessään kun olen ihan varma, että multa jää jotain olennaista ymmärtämättä enkä siksi valmistu koskaan miksikään. Eikä mulla ole mitään havaintoa siitä, mikä ammattini sitten olisi, mutta olen aina tykännyt enemmän opiskella kuin miettiä sitä mitä sen jälkeen.

Päätettiin eilen ihan yhtäkkiä että laulankin sitten ensi viikon matineassa (soitan kai Kuutamosonaatin ja päästiin viimein yhteisymmärrykseen siitä, että mä en vain opi mitään ulkoa), ja vähän hirvittää kun en todennäköisesti saa vahvistusta (miksei mulla ole omaa vahvistinta, mikki kyllä olisi, mutta se on vähän turha yksinään), ja se lukion auditorio on aika pirun iso tila, enkä mä ole kuitenkaan mikään klassinen laulaja.

Mulla piti olla tänään pimeänajo, mutta jäi sekin sitten väliin kun fiksu opettajamme oli mokoma mennyt sairastumaan. Kohta ei enää ole edes pimeää illalla ja siinähän sitten napsuttelet valoja juu. No, ehdinpähän leipomaan huomista varten ja pelaamaan vähän eilen lainaan tulleella GameCubella ^^. Nyt ymmärrän miksi serkku peittoaa mut aina MarioKartissa ja on tällekin lomalle sitten suunnitelmia sen matikan lisäksi - pitää tahkota sitä ja saada joku vähän parempi auto :D Toisaalta voisi pelata paria muutakin peliä... ja jotenkin musta tuntuu että se laina on vähän pidempi kuin vain tämä viikonloppu. Sitä paitsi lauantaihan menee tosiaan töissä.

Esitettiin tänään aika kiehtova näytelmä englannin Let's talk -kurssilla, jossa oli pitänyt tehdä komedia ja tragedia jostain aiheesta. Minä näyttelin tappavani itseni with a candlestick (jonka virkaa toimitti kakkulapio), tietysti ihan tämän takia. Sitten Haru löysi minut kuolleena ja suri hyvin uskottavasti (alkoi melkein itseänikin itkettää), kunnes neiti A tuli paikalle ja alkoi heittää jotain "Talk to me from the grave" -läppää, joka ei ollut ihan tämänkertainen keksintömme. Minä nousin ja sanoin: "What would you like me to say? Just grab your handkerchiefs and fuck off, I'm going to hell anyway... wankers." ja sitten neidit alkoivat päivitellä "she called us wankers" ja harrastaa väkivaltaa vainajaa kohtaan, kunnes kyllästyivät ja häipyivät ("This is boring. We're going hunting." "What are we hunting?" "Wabbits!" ... "Wankers..."
Kuten näkyy, meillä ei ole lainkaan omia ajatuksia mutta sen sijaan osaamme kyllä lainata :D

Pitäisi vielä jaksaa kaivaa ne laskimen ohjeet (taas) jostakin ja yrittää kirjoittaa yksi ohjelma toimivaan versioon. Yritettiin tänään ohjelmoida laskimeen Simpsonin sääntöä, mutta eihän siitä mitään tullut kun opettajalla oli erimerkkinen laskin eikä kenelläkään meistä ollut minkäänlaista ohjekirjaa mukana.